Direktlänk till inlägg 29 oktober 2010

leva förnuftigt eller farligt?

Av Axelina Johansson - 29 oktober 2010 10:44

Jag har ett erbjudande, vad säger du om;


*matt och glanslöst hår

*missfärgade fingrar som luktar illa

*gula tänder

*påskyndat åldrande med tidiga rynkor, särskilt runt munnen

*dåligt smak- och luktsinne

*sämre blodcrikulation. Dvs. grå och blek hy. lättare att frysa samt kalla händer och fötter.

*en förämdrad hormonbalans i kroppen. För tjejer; utseendet och rösten blir manligare samt en ökad hårväxt på kroppen och i ansiktet.

*du kan få betala med ditt och andras liv

 

Låter det lockande, inte för mig iallafall.

 

 

  

 

 

Varför börjar man röka?

Ofta så är det med kompisar. Man vill testa på hur det är, hur det smakar och känns. Många tycker såklart att det är häftigt, det visar "status", och kan ge bättre självkännsla. Man känner sig mognare.

Självklart så är det socialt. På fester framför allt, det var där jag tog mitt första bloss och gör det fortfarande..


De flesta vet att det är farligt..

När man rökar suger man i sig tusentals giftiga ämnen som bland annat; nikotin, tjära, ammoniak, bly, aceton, etanol, kvicksilver, och nickel.

Inte nog med det, rökaren bidarar även till att 500-1000 ickerökare/år dör i lungcancer och hjärt- och kärlsjukdomar. Kan även bidra till att barn utvecklar astma och allergier.

Ungefär hälften av alla som rökar dör i förtid.


Varför är det inte frivilligt?


Varför ska det inte vara frivilligt om man vill vara passiv rökare eller inte? Inte nog med att rökarna förstör för sig själva, varför ska ickerökare behöva förgifta sina lungor när de står och väntar på bussen, när de går hem från restutangen, går ut från bion,,

Tobakslagen borde "utvidgas"! Man får inte köpa tobak om man är under 18, vilket är helt rätt. Barn kan inte avgöra själva om de ska röka eller inte. Man får inte röka på offentliga platser där barn vistas, man får inte sitta i klassrummet och röka, inte inne i biografen, men det är inte så mycket bättre att stå utanför och röka.

Gifterna från att du har fimpat din cigg finns kvar i luften i 20 minueter..

 

Ska man få bestämma det själv om man ska röka eller inte?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Axelina Johansson - 31 oktober 2010 10:46

Jag har börjat undra över en sak.. Jag älskar mina vänner, verkligen ÄLSKAR! De betyder så jävla mycket för mig, de är lite dem som har format mig till den jag är. Jag skulle absolut inte vara samma person utan dem! <3 Och när jag är kär, då ä...

Av Axelina Johansson - 31 oktober 2010 00:17


       Yepp, höstlovet är verkligen räddat! Igår så hade jag inga specifika planer på vad jag skulle underhålla mig med, men idag så har jag "bokat upp" heela veckan <: Snackade med min halvsyrra nu, och vi bestämmde att vi skulle träffas...

Av Axelina Johansson - 30 oktober 2010 18:15


Tjenis Penis Jan Banan! :D     Idag så har dagen flygit föri framför datan, skräll  Jag fattar faktiskt inte hur tiden kan gå så fort, och jag som inte ens hade så kul^^ Haha, jodå, jag hade faktiskt ett intressant samtal idag, (ordet säger all...

Av Axelina Johansson - 30 oktober 2010 10:41


                      Wiie, halloweenfest ikväll! :p Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra, jag har blivit bjuden till tre olika ställen, men pg.a den fucking mensverken jag har så kanske det är bäst att jag stannar hemma..:s ...

Av Axelina Johansson - 30 oktober 2010 00:59


  Har lite tråkigt i photoshop^^        Nu ska jag allt ta och lägga min och se om jag hinner få några timmars sömn innan jag väcks av mina högljuda och morgongigga småsyskon^^ Imorgon så blir det halloweenfets här hemma, så jag kanske fl...

Presentation


Tjenis Penis Jan Banan! ;3
Jag heter Axelina och det här är min blogg (y) Man kan säga att jag använder bloggen lite som en "dagbok", där jag skriver om mig och mitt liv. Självklart så tänker jag inte skriva ner alla smaskiga detaljer, men men C:

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards